Perşembe, Mart 30, 2006

Foto Şiir


DENİZİ ÖZLEYENLER İÇİN
Gemiler geçer rüyalarımda,
Allı pullu gemiler, damların üzerinden;
Ben zavallı,
Ben yıllardır denize hasret,
Bakar ağlarım.
Hatırlarım ilk görüşümü dünyayı,
Bir midye kabuğunun aralığından:
Suların yeşili, göklerin mavisi, Lapinaların en harelisi...
Hala tuzlu akar kanım
İstiridyenin kestiği yerden.
Neydi o deli gibi gidişimiz, Bembeyaz köpüklerle, açıklara!
Köpükler ki fena kalpli değil,
Köpükler ki dudaklara benzer;
Köpükler ki insanlarla Zinaları ayıp değil.
Gemiler geçer rüyalarımda,
Allı pullu gemiler, damların üzerinden;
Ben zavallı,
Ben yıllardır denize hasret.
Orhan Veli KANIK


2 yorum:

skos dedi ki...

Eskiler alıp yıldızlar yapardı bu adam. Kendi rakı şişesinde balık olmak istese de, denizde bir balık olmaya özenenleri unutmamış demek ki.

Biraz geç bir yorum olsa da yeni keşfettim buraları, kusura bakma.

jokond dedi ki...

eyvallah sağol varol...